Met de Turing Tumble kunt u en uw kinderen echte mechanische computers maken

Wanneer de lichten uitgaan en de hele wereld in de technologische kern wordt gestoken, hebben we bordspelen nodig zoals Turing Tumble. Gecreëerd programmeur Paul Boswell – hij staat bekend om het programmeren van complexe spellen voor calculators van Texas Instruments – en maker Alyssa Boswell. De Turing Tumble laat u kleine delen gebruiken om logische stromen te creëren om zo puzzels op te lossen.

Boswell heeft het spel gemaakt om iedereen te leren programmeren. Het kwam op uit frustratie. In zijn werk aan de Universiteit van Minnesota zat hij vast met wetenschappers die de programmeer- of rekenanalyse niet konden beheren.

 

“Programmeren is een unieke vaardigheid onder scheikundigen en biologen – ach, bij zo ongeveer iedereen anders dan computerwetenschappers – maar het zou niet zo moeten zijn,” zei hij. “Ik heb veel tijd besteed aan het leren programmeren van mijn studenten. Er waren ontelbare keren dat ik andere faculteiten en studenten goede onderzoeksideeën voorbij zag gaan omdat ze geen software konden maken om te doen wat ze nodig hadden. ”
De game is eenvoudig. De set knikkers rolt één voor één vanaf de bovenkant van het bord door een reeks pinnen en “logische” stukken. Wanneer de knikker onderaan een flipper raakt, laat hij een andere bal los – waardoor een berekeningscyclus ontstaat.
“Spelers voegen logica toe aan het spelbord door zes verschillende soorten onderdelen op het bord te plaatsen. De ‘bit’ is een bijzonder belangrijke. Elke keer als een bal eroverheen rent, draait hij om en wijst in de tegenovergestelde richting. Naar links wijzen is als een ‘0’ en naar rechts wijzen is als een ‘1’. Versnellingsbits zijn echter het meest interessante deel. Gear-bits zijn net als bits, behalve dat ze met elkaar kunnen worden verbonden, zodat bij het omdraaien ook de aangesloten versnellingsbits worden verwisseld. Het zijn deze onderdelen die de Turing compleet maken, “zei Boswell.
Het belangrijkste om te onthouden is dat dit alles gepresenteerd wordt in de vorm van een puzzelspel. Een boek bevat 51 spellen die kinderen leren hoe ze XOR-poorten en andere computerprincipes moeten maken.
Het project is volledig gebootstrapt en het paar hoopt $ 48.000 op te halen om het spel te bouwen.
“Toen ik begon met het onderzoeken van mechanische computers kwam ik een oud stuk speelgoed uit de jaren zestig tegen, de DigiComp II,” zei Boswell. “Het was een briljante kleine rekenmachine aangedreven door knikkers. Ik bouwde veel van de concepten ervan uit en begon met het ontwerpen van mijn eigen herprogrammeerbare mechanische computer aangedreven door knikkers. Ik kreeg een 3D-printer en begon met het maken van prototypen. ”
Het lijkt een fascinerend en educatief spel en misschien gebruik je het op een dag om de boeken bij je primitieve slagerij te beheren als alle computers zijn uitgeschakeld. Het kan gebeuren.

Leave a Reply

Your E-Mailadreswill not be published. Required fields are marked *